• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Intalnire de Lucru


Analiza sistemului olandez centralizat de achiziţii publice

DSC 5103
 

Ce înseamnă şi cum se desfăşoară, în ţările vestice, achiziţiile publice centralizate? Este oportun un astfel de sistem în România? Care ar fi avantajele, în costuri, dar şi în economia redactării de acte şi în intervalul de  timp, necesar procedurilor? - Sunt câteva dintre întrebările la care s-a răspuns, astăzi, 07.04.2017, în cadrul unei sesiuni de lucru organizate de către Asociaţia Municipiilor din România, împreună cu Institutul pentru Politici Publice. Modelul analizat a fost cel olandez, tema principală a discuţiilor fiind" Experienţa olandeză în organizarea achiziţiilor publice centralizate".

Modul în care administraţiile olandeze îşi fac achiziţiile a fost prezentat de către domnul Wouter Stolwijk şi de domnul Ditmar Waterman, ambii specialişti în organizarea procedurilor pentru gestionarea achiziţiilor publice centralizate din Olanda.

În această ţară, există o Unitate Centralizată de Achiziţii Publice, la care au aderat administraţiile locale. Pentru a face parte şi a beneficia de avantajele acestui organism, autorităţile locale plătesc o contribuţie anuală care să asigure remuneraţia personalul de legătură necesar (cel puţin un salariat). 60% din totalul achiziţiilor realizate, anual, de primării se efectuează în mod centralizat, în special în ceea ce ţine de proiectele ample. Pentru produse sau servicii similare, unităţile administrativ teritoriale se asociază şi desfăşoară proceduri comune. În acest fel, preţul obţinut poate fi mult mai mic, comparativ cu cel obţinut la o licitaţie individuală, iar pregătirea licitaţiei se simplifică.

Specialiştii olandezi au explicat faptul că sistemul a funcţionat în program pilot, timp de 4 ani, dar şi-au exprimat deschiderea de a colabora cu reprezentanţii AMR în vederea unui schimb de bune practici şi de informaţii pentru implementarea, în ţara noastră, a unui sistem asemănător, în viitor.

La dezbateri au participat, pe lângă reprezentanţii AMR, responsabili ai Direcţiilor de Achiziţii Publice din primăriile capitalei, reprezentanţi ai Ambasadei Olandei în România şi directorul Institutului pentru Politici Publice.