• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Comunicate de presa


Proiecte municipale pentru mobilitate urbană, la Oradea

Primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, a prezentat pe 16 mai principalele proiecte din Planul de mobilitate urbană şi Strategia de dezvoltare a municipiului, care vor fi supuse în 25 mai aprobării în şedinţa de consiliu local.

“Pe ordinea de zi vor fi două documente importante care urmează să fie aprobate: planul de mobilitate urbană şi strategia integrată de dezvoltare a municipiului Oradea. Acestea două sunt necesare pentru a putea accesa finanţări europene în anii următori, întrucât finanţările nu se alocă pe proiecte independente, ci pe proiecte ce fac parte dintr-o gândire de dezvoltare într-un domeniu sau altul“, a declarat, într-o conferinţă de presă, Ilie Bolojan.

Pachetul mobilitate urbană cuprinde zece proiecte la care primăria lucrează în prezent, aflate în diferite etape de execuţie şi care se vor finaliza în anul în curs sau în viitorul apropiat. Acestea se referă atât la circulaţia autovehiculelor, cât şi pentru circulaţia pietonală, sau circulaţia cu mijloacele de transport în comun.

Primarul proiect se referă la extinderea liniei de tramvai, construirea unui nou pod (podul centenarului Unirii), un pasaj subteran în centrul civic, lărgirea podului Dacia la şase benzi, a podului peste pârâul Peţa şi realizarea unui pasaj suprateran la o intersecţie cu şoseaua de centură.

Bolojan a mai vorbit şi despre o altă linie de dezvoltare a oraşului, aceea de a crea şi a dezvolta un centru istoric distinctiv european, cu spaţii pietonale, piste de biciclete, evenimente şi divertisment. Proiectele în lucru vizează transformarea în zone pietonale a străzilor Vasile Alecsandri şi Aurel Lazăr, precum şi, parţial, Piaţa Ferdinand.

“Primăria Oradea vizează să aibă un centru istoric european, în care să fie descurajată circulaţia maşinilor şi să fie încurajată circulaţia pietonală, astfel încât oamenii să aibă toate condiţiile să socializeze, să stea pe terase, să se plimbe în linişte, să circule cu bicicleta, bucurându-se astfel de toate frumuseţile pe care le are oraşul. În acest fel insistăm pe o creştere a calităţii vieţii în municipiul nostru”, a spus primarul Ilie Bolojan.

Sursa: Proiecte municipale pentru mobilitate urbană, la Oradea