• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Comunicate de presa


DISCUTII PE PROIECTUL CODULUI FINANTELOR PUBLICE

18588704 1054302244670430 5983733964396191156 o
 

Asociaţia Municipiilor din România a organizat, astăzi, 22.05.2017, la Bucureşti, o întâlnire între Directorii economici din primăriile de municipii membre ale AMR şi reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene şi cei ai Ministerului Finanţelor Publice. AMR a venit cu propunerea unei astfel de întâlniri pentru a înlesni specialiştilor din municipii, posibilitatea de a prezenta problemele cu care se confruntă în practică, în procedurile din administraţia publică locală, şi de a furniza, totodată, propuneri pentru noul Cod al Finanţelor Publice Locale.

Lucrările au fost deschise de Preşedintele Asociaţiei Municipiilor din România, domnul Robert Negoiţă, care a şi adresat primele întrebări, reprezentanţilor Guvernului. “Ne interesează dacă, în perspectiva reducerii impozitului pe venit la 0, pentru veniturile de până în 2.000 de lei, şi la 10% pentru cele mai mari, aţi făcut un studiu de impact, adică ce va însemna asta pentru bugetele administraţiei publice locale?” a punctat Preşedintele AMR. Totodată, domnia sa a întrebat ce măsuri se gândesc la nivel central pentru majorarea veniturilor la bugetele locale. În al treilea rând, Preşedintele AMR a adus în discuţie necesitatea existenţei unei baze de date şi a unui sistem informatic centralizat care să permită comunicarea directă între instituţiile de la nivel central şi cele de la nivel local. “Noi, la nivel local, ne implementăm sisteme informatice, dar ele trebuie să fie compatibile şi cu cele de la nivel central. Cred că avem nevoie, per ansamblu, de o organizare mai bună, dar şi de un program clar şi aplicabil în toate insituţiile”, a explicat Robert Negoiţă.

Directorul General al Direcţiei Generale de Administraţie Publică din MDRAPFE, domnul Daniel Marinescu a adus lămuriri. “Am început din 2007 să gandim şi să încercam să implementăm un astfel de sistem, dar, din păcate, nu s-a materializat, din diferite motive. În 2009, am început să facem un schimb de informaţii între ANAF şi administraţiile publice locale, iar în 2013 am concluzionat că sistemul nu poate funcţiona corespunzator,  că este nevoie de un program amplu şi, în prezent, colegii de la Direcţia Generală pentru Tehnologia Informaţiei, împreună cu specialiştii de la Primăriile de Sector, care au acceptat să ajute, identifică problemele care au apărut în acel prim program şi caută soluţii, astfel încât platforma pe care o avem să răspundă tuturor necesităţilor.”

Discuţiile dintre specialiştii administraţiei publice locale şi reprezentanţii Guvernului se vor axa pe patru teme majore, din proiectul Codului Finanţelor Publice: Finanţele Publice Locale, Criza financiară şi insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale, Impozite şi taxe locale, Proceduri Fiscale Locale. 

Directorul general al AMR, domnul Constantin Mitache, a subliniat: „Asociaţia Municipiilor din România a venit cu iniţiativa acestei întâlniri pentru că suntem convinşi de faptul că, în calitatea pe care o aveţi, sunteţi direct interesaţi să avem un Cod al Finanţelor Publice care să corespundă aşteptărilor. Este extrem de important să se discute cu dumneavoastră, pentru că cele 109 municipii gestionează 10,9 milioane de locuitori. Dacă observaţiile dumneavoastră, cele pe care le înaintaţi azi, aici, sau în perioada următoare, se vor regăsi în Codul Finanţelor Publice, vom avea, cu siguranţă, un Cod al Finanţelor bun.”

La discuţii mai participă Directorul General Adjunct al Direcţiei Generale de Sinteză a Politicilor Bugetare, din MFP, domnul Marin Cojoc, şi Şef Serviciu în cadrul Direcţiei Gnerale Legislaţie Cod Fiscal, din MFP, domnul Gheorghe Marinescu.

Observaţiile  primăriilor  de municipii vor fi sintetizate de Corpul specialiştilor în impozite şi taxe locale din AMR, sub coordonarea Directorului General al AMR , domnul Constantin Mitache, şi apoi vor fi transmise subgrupurilor care lucrează la elaborarea Codului Finanţelor Publice Locale.