• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Noutati


Primăria Cluj-Napoca introduce primul funcţionar public robot

Primăria Cluj-Napoca va fi prima instituţie din România care va avea primul funcţionar public virtual, anunţă primarul Emil Boc.Botezat Antonia, roboţelul va lucra gratis şi, cel mai important, 24 din 24 de ore.

“Numele acelui funcţionar public virtual este Antonia şi va face două lucruri: acum, din prima etapă din 15 aprilie, va fi funcţional pentru a redirecţiona cererile online depuse de cetăţeni. Dacă e o cerere pentru parcare ea intră la primărie la ghişeul nostru de pe strada Moţilor, de acolo la registratură apoi funcţionarul o direcţionează spre alt funcţionar. Acum, toate aceste cereri care se depun online, intră în baza de date a primăriei şi acest funcţionar virtual o distribuie la parcări, de exemplu sau poate fi o cerere de acordare de locuinţă sau de cumpărare teren la Serviciul Patrimoniu. Antonia va fi acel funcţionar virtual care va face instant acest lucru, nu va mai pierde o zi cum pierzi acum când vine de la funcţionar ca să distribuie cererea spre serviciul respectiv. Ea va merge automat, instant, la serviciul de specialitate”, a dezvăluit Boc la o emisiune la radio.

Deocamdată, Antonia va fi limitată de tehnologie. “La aceste cereri care se depun online cetăţeanul bifează căsuţa. De exemplul cetăţeanul vrea cerere pentru a se toaleta spaţiul verde din faţa blocului. Şi bifează spaţiul verde. Antonia vede că a bifat asta şi trimite la spaţii verzi. Dacpă cetăţeanul a bifat greşit Antonia nu poate deocamdată să verifice conţinutul cererii, cel de la Spaţiul Verde va vedea că de fapt e o cerere pentru cimitir, pentru altceva, şi o va redirecţiona spre serviciul respectiv”, a mai spus primarul.

Emil Boc spune că în jumătate de an cetăţenii o vor cunoaşte pe Antonia. “După aceea, în 6 luni de zile vom avea efectiv o locaţie, unde un funcţionar public virtual, un robot, va fi 24 de ore din 24 la dispoziţie pentru a primi cereri virtuale şi pentru a putea face plăţi cu cardul şi vei putea 24 de ore din 24 să mergi la o locaţie a primăriei în care vei avea în faţa ta un funcţionar public virtual cu care vei putea interacţiona prin mijloacele tehnologiei, inclusiv prin plata cu cardul a impozitelor şi taxelor locale. Nu mai trebuie să mergi în timpul orelor de program. Încercăm să ţinem şi noi pasul cu oraşul care e un oraş viu, dinamic, digital”, a concluzionat Boc.

Sursa : www.administratie.ro