Oradea se clasează pe locul întâi pe ţară la gradul de satisfacţie al locuitorilor

Tot pe primul loc se clasează şi în ceea ce priveşte gradul de apreciere al activităţii administraţiei în domeniul urbanismului, cu un nivel de apreciere de peste 80%.

Cu un grad de apreciere de 84%, Oradea se clasează, de asemenea, pe primul loc în ceea ce priveşte serviciile administrative în sprijinul oamenilor, iar Cluj Napoca pe doi cu 69%.

În ceea ce priveşte starea străzilor, Oradea se plasează pe primul loc cu un grad de mulţumire al locuitorilor ei de 76%. Satisfacţia faţă de spaţiile publice este determinantă pentru satisfacţia privind locuirea în oraş, Oradea fiind pe primul loc cu un grad de satisfacţie de 88%.

La alte capitole, Oradea se plasează pe locul doi, în general după Cluj-Napoca. Satisfacţia locuirii în urban este mai mare doar în Cluj-Napoca (97%), Oradea (96%), urmată de Alba Iulia (95%).
Alt aspect priveşte transportul urban, doar opt oraşe înregistrează valori de satisfacţie de peste 70%, iar în trei dintre acestea mulţumirea depăşeşte 80% din totalul celor chestionaţi: Cluj-Napoca (88%), Oradea (82%) şi Braşov (81%).

La serviciile de sănătate, Oradea este depăşită doar de Iaşi (70%), pe locul doi, la egalitate, se află Oradea şi Drobeta-Turnu Severin (67%), urmate de Alba Iulia (66%) şi Cluj-Napoca (66%).

La facilităţi sportive, Oradea se clasează tot pe locul doi cu 79%, după Cluj-Napoca (83%), la fel ca şi la facilităţile culturale oferite, clujenii au un grad de mulţumire de 88%, iar orădenii pe locul doi cu un grad de mulţumire de 85%.

Potrivit barometrului, în ceea ce priveşte disponibilitatea magazinelor, Oradea este pe locul doi cu un grad de mulţumire de 89%, după Drobeta Turnu-Severin (95%).

În ceea ce priveşte percepţia cetăţenilor asupra siguranţei în spaţiile publice, Clujul este pe primul loc cu un grad de satisfacţie de 87%, iar Oradea pe locul doi cu un grad de satisfacţie de 86%.

Sondajul este reprezentativ la nivel naţional pentru mediul urban, cu o marjă de eroare statistică de +/-1% pentru un interval de încredere de 99%. Colectarea datelor s-a realizat în sistem mixt: telefonic şi faţă în faţă. Perioada de colectare a datelor a fost 1 iulie -15 august.

Barometrul urban a fost realizat în cadrul proiectului “Elaborarea politicii urbane ca instrument de consolidare a capacităţii administrative şi de planificare strategică a zonelor urbane din România”, derulat de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei cu sprijinul Băncii Mondiale în cadrul unui acord de asistenţă tehnică. AGERPRES/(AS – autor: Eugenia Paşca, editor: Irina Poenaru, editor online: Gabriela Badea) 

 Sursa: www.agerpres.ro