Municipiul Sibiu accesează fonduri europene pentru noi instrumente de digitalizare

Prin intermediul unei aplicații mobile și a unui sistem de back-office integrat cu diversele departamente din Primărie, comunicarea dintre autorități și cetățeni devine una transparentă, iar cetățeanul este ținut la zi cu statusul sesizării sale direct în aplicație.
Din anul 2018, în aplicația Sibiu City App este funcțional modulul Raportări Incidente, realizat de Eventya. Aceasta se descarcă gratuit din Google Play și App Store, oferind cetățenilor posibilitatea de a sesiza diverse probleme cu care se întâlnesc în oraș, pe domenii.
Sesizările locuitorilor, care până atunci puteau fi transmise către Primărie telefonic sau prin petiții scrise, au ajuns doar la un click distanță. Solicitările astfel primite sunt repartizate tot electronic departamentelor din Primărie, spre soluționare. Ca urmare a folosirii aplicației Sibiu City App, Primăria Sibiu a reușit să soluționeze cele peste 23.000 de incidente raportate în ultimii trei ani de către cetățeni.
În cei trei ani de la lansarea modului Raportări Incidente, peste jumătate dintre sesizările au fost făcute către departamentul tehnic și cel de coordonare al lucrărilor pe domeniul public. Sibienii au raportat probleme legate de starea drumurilor, iluminatul stradal, mașini parcate ilegal sau abandonate și multe altele. În topul departamentelor către care s-au trimis numeroase sesizări se află și cele ale Poliției Locale și Salubrizare, mulți cetățeni raportând probleme ce țin de deranjarea ordinii și liniștii publice, diverse deșeuri abandonate, câini fără stăpân sau necesitatea reamenajării unor spații de agrement.

Cum a reușit Primăria Sibiu să soluționeze peste 23.000 de incidente raportate în 3 ani de către cetățeni