• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Comunicate de presa


Ridicarea autovehiculelor stationate neregulamentar

ridicare auto 01
 

Demersurile Asociației Municipiilor din România- AMR au dat roade! În ultima ședință de Guvern, s-au aprobat procedurile care permit autorităților locale să ridice vehiculele staționate neregulamentar pe carosabil. Conducerea AMR a atras atenția, în repetate rânduri, Guvernului că OUG 195/2002 privitoare la circulația pe drumurile publice nu poate fi aplicată corespunzător, autoritățile locale neavând pârghiile necesare intervenției efective. Totodată, AMR  a transmis Executivului propunerile sale în vederea modificării și completării Regulamentului de aplicare a Ordonanței, astfel încât aceasta să permită primăriilor să ia măsuri în cazurile în care vehiculul staţionează neregulamentar.

“Mă bucură faptul că Guvernul a adoptat această Hotărâre şi consider că ea era necesară, în condiţiile în care primăriile se loveau de imposibilitatea de a aplica legea. Sigur că mulţi se tem să nu se ajungă la eventuale abuzuri. Nu este cazul să gândim aşa! Trebuie să înţelegem cu toţii că avem nevoie de legi mai clare, de legi funcţionale şi că era momentul ca şi în România, aşa cum se întâmplă în toate ţările civilizate, să existe astfel de prevederi. Bineînţeles că, în niciun mare oraş din lume, locurile de parcare nu sunt suficiente oriunde şi oricând, dar asta nu le permite şoferilor să parcheze după bunul plac. Am văzut cu toţii multe situaţii în care, la doar 50-100 de metri găsim parcări goale şi, în faţa unei instituţii sau a unui magazin, zeci de maşini parcate neregulamentar. În regulament se stabileşte ca Primăriile să organizeze un departament special care se va ocupa de ridicarea şi depozitarea maşinilor şi, evident, va fi o colaborare strânsă cu Poliţia Rutieră.” a declarat Preşedintele AMR, Robert Negoiţă.

În comunicatul emis de Guvern se punctează că reglementarea stabileşte faptul că ridicarea vehiculului reprezintă “măsura tehnico-administrativă pe care poliţistul rutier o poate dispune în una din situaţiile prevăzute de articolul 143 din Regulament, când vehiculul staţionează neregulamentar pe partea carosabilă, respectiv: în toate cazurile în care e interzisă oprirea voluntară, în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia "Staţionarea interzisă" şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării, pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 metri, în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice, în pante şi în rampe, în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia "Staţionare alternantă". (...) măsura nu va fi dispusă sau, dacă a fost dispusă, executarea ei va înceta dacă în vehicul e vizibilă prezenţa unor  persoane. Aplicarea măsurii nu se justifică în situaţia unui vehicul care realizează acţiuni de intervenţie sau misiuni care au caracter de urgenţă”