• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Comunicate de presa


Intalnire AMR pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă (AM POCA)

AM POCA

Astăzi, la sediul MDRAPFE, Asociația Municipiilor din România reprezentată de dl. Constantin Toma, primarul mun. Buzău, dl. Adrian Mocioniu, primarul mun. Slobozia și dl Constantin Mitache, Director General al AMR,  împreună cu personalul autorităților publice locale din cadrul direcțiilor/compartimentelor responsabile cu gestionarea programelor de finanțare europeană din cadrul municipiilor: Slobozia, Cluj Napoca, Roșorii de Vede, Drobeta Turnu Severin, Odorheiu Secuiesc, Calafat, Sf. Gheorghe, Buzău, Giurgiu, Bârlad, Roman, Piatra Neamț, Sibiu s-au întâlnit cu dna. Sirma Caraman, Secretar de stat, cu dna. Carmen Dobrotă, Director general al Autorității de Management pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă (AM POCA).

Întâlnirea a avut ca scop identificarea celor mai potrivite proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local, ce pot fi implementate la nivelul municipiilor și pot face obiectul finanțării din cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă.

Reprezentanții autorității publice locale au evidențiat nevoia finanțării măsurilor de simplificare inițiate atât din perspectivă back-office (asigurarea interoperabilității, adaptarea infrastructurii software și hardware, adaptarea procedurilor interne de lucru, formarea personalului, digitalizarea arhivelor etc.), cât și front-office (spre ex. realizarea de birouri unice fizice pentru ansamblul serviciilor prestate cetățenilor sau pentru categorii de servicii cu caracteristici similare, posibilitatea de a depune on-line o serie de documente, sisteme de programări și plăți on-line, simplificarea formularelor proprii, simplificarea procedurilor interne în relația cu beneficiarii, achitarea tarifelor/taxelor la un singur ghișeu/furnizor, informarea cetățenilor etc.).

De asemenea, s-a adus în discuție și nevoia finanțării acțiunilor de implicare a cetățenilor în procesul decizional de la nivel local, prin dezvoltarea de centre de inovare și imaginație civică, bugetare participativă etc.

Întâlnirea a fost organizată în contextul în care AM POCA intenționează lansarea, în prima jumătate a anului 2018, a unui apel de proiecte, dedicat municipiilor și consiliilor județene, care să sprijine consolidarea capacității autorităților administrației publice locale.