• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Noutati


Brașov, primul municipiu din România care va avea transport în comun 100% electric

Braşovul va fi primul mare oraş din România care va avea un transport în comun 100% electric, ţinta pentru anul acesta fiind de 75%, respectiv 133 de autovehicule electrice, a anunţat Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe. Ministrul Mediului a circulat miercuri în Braşov cu cel de-al 14-le-a autobuz electric din cele 52 finanţate prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM). Autobuzul a parcurs primii kilometri de test înaintea intrării in circuitul transportului în comun din oraşul Braşov.

"Braşovul va fi primul mare oraş din România care va avea un transport în comun 100% electric. Ţinta pentru anul acesta este de 75%, ceea ce înseamnă că, până la finalul anului, transportul în comun din municipiul Braşov se va baza pe 133 de autovehicule 100% full electric. Mă bucur că Braşovul dă un semnal puternic întregii ţări şi administraţiilor locale care pot prelua acest model de bună practică. Orice oraş din România poate face asta, mai ales că ieri am lansat în dezbatere publică ghidul prin care finanţăm achiziţia de autobuze electrice, hibride sau cu gaz comprimat şi tramvaie. Până acum, toate cele 13 autobuze care sunt deja în trafic au făcut peste 110.000 km, iar finanţarea totală se ridică la suma de 109 milioane de lei. Mă bucur că am gustat pe viu din beneficiile programelor pe care le finanţăm prim AFM”, a spus ministrul Costel Alexe.

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor a lansat în dezbatere publică ghidul de finanţare pentru transport public ecologic în aglomerările urbane. Bugetul programului este de 480 milioane lei, prin Administraţia Fondului pentru Mediu.

Astfel, prin accesarea acestui program, primăriile vor putea achiziţiona mijloace de transport 100% electrice – autobuze electrice, troleibuze, tramvaie, dar şi autobuze electric-hibride sau alimentate cu gaz natural comprimat (GNC).

"Dacă primăriile vor da dovadă de responsabilitate şi vor accesa integral aceşti bani, aproximativ 320 de mijloace de transport ecologice vor circula, în viitorul apropiat, pe străzile oraşelor din România. Trebuie ca în viitorul apropiat să investim mai mult în România, în tot ceea ce înseamnă mijloacele de transport public în comun, pentru a aduce reale beneficii comunităţilor. Am anunţat de la începutul anului că vom investi masiv în programele verzi care aduc avantaje mediului înconjurător. Prin toate programele derulate prin Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor ne propunem, mai ales în acest context pandemic, să reducem degradarea mediului crescând calitatea vieţii în oraşele din România”, a declarat ministrul Costel Alexe.

Sunt vizate, în special, cele 14 aglomerări cu depăşiri frecvente ale valorilor maxime de emisii poluante. Este vorba despre municipiile: Bucureşti, Bacău, Brăila, Braşov, Constanţa, Cluj-Napoca, Craiova, Galaţi, Iaşi, Piteşti, Ploieşti şi Timişoara, la care se adaugă oraşul Măgurele din judeţul Ilfov şi comuna Brazi, din judeţul Prahova.

"În primul rând, reducem emisiile de CO2 şi particule în suspensie provenite de la actualele vehicule utilizate. 10% din emisiile de CO2 ale unui oraş sunt provocate de autobuzele urbane. Prin implementarea programului, sperăm să reducem această valoare la jumătate, cel puţin în oraşele beneficiare. În plus, înlocuirea vehiculelor vechi cu unele noi şi moderne vor face mult mai atractive, pentru cetăţeni, reţelele de transport public local. Asta înseamnă că tot mai mulţi români vor renunţa la maşinile personale, în favoarea transportului public. Rezultă mai puţine maşini pe străzi, deci mai puţină poluare. Nu în ultimul rând, vehiculele ecologice sunt mult mai prietenoase cu mediul inclusiv în ceea ce priveşte zgomotul sau mirosurile. Cu siguranţă, accesarea acestui program va avea un impact direct asupra calităţii vieţii în oraşele beneficiare”, a adăugat ministrul Alexe.

Valoarea finanţării poate fi de maxim 80% din proiect şi ea variază în funcţie de numărul de locuitori. Pentru localităţile sub 50.000 de locuitori este de 1 milion lei, între 50.000 şi 250.000 locuitori – 40 milioane lei, iar cele cu peste 250.000 de locuitori pot primi o finanţare de până la 53 milioane lei.

Timp de 30 zile, proiectul ghidului de finanţare va putea fi consultat pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, iar persoanele interesate pot oferi sugestii sau pot propune eventuale modificări.

 

 Sursa: www.stiripesurse.ro