• AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    Asociaţia Municipiilor din România (AMR) este o organizaţie neguvernamentală, apolitică, înfiinţată pentru sprijinirea şi reprezentarea intereselor autorităţilor locale, la nivel naţional şi internaţional. Cuprinde toate cele 103 municipii şi sectoarele Municipiului Bucureşti.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR este un partener instituţional implicat activ în relaţia cu autorităţile centrale, pentru elaborarea legislaţiei specifice autorităţilor locale, dar şi al confederaţilor sindicale naţionale reprezentative la nivelul funcţionarilor publici.
  • AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR - Asociaţia Municipiilor din România

    AMR Bruxelles este un birou de reprezentare pe lângă instituţiile Uniunii Europene. Rolul său este de a înlesni dialogul dintre municipiile membre şi instituţiile UE şi de a reprezenta interesul AMR în elaborarea şi implementarea politicilor Uniunii. AMR Bruxelles oferă, totodată, asistenţă membrilor Asociaţiei din delegaţia României la CoR al UE.

Noutati


Cluj-Napoca- Primul autobuz fără șofer

   Cluj-Napoca va fi primul oraș din România care va avea un autobuz fără șofer, în cadrul unui proiect pilot, derulat de Primăria municipiului Cluj-Napoca și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN).

   Acest proiect subliniază faptul că municipiul Cluj-Napoca reprezintă un climat propice pentru ceea ce înseamnă inovare, IT, inteligență artificială.
La începutul anului 2020, Primăria a semnat contractul cu UTCN pentru servicii de consultanță. Valoarea totală a contractului a fost de 135.000 de lei, iar UTCN va furniza consultanță pentru achiziționarea unor autobuze autonome electrice.
  Autobuzele fără șoferi vor circula pe străzile Clujului în cel mult doi ani. Autobuzele au o capacitate destul de mică, de aproximativ 12 locuri, iar acestea vor circula în zonele centrale, unde nu ajung alte mijloace de transport.
   Autobuzele urmează să fie testate timp de un an, iar apoi proiectul ar putea fi extins cu fonduri europene. Costul unui autobuz de acest fel este de aproximativ 350.000 de euro. Dacă acest proiect se va implementa, Cluj-Napoca va fi primul oraș din România care va avea astfel de autobuze, care circulă deja în Paris, Lyon sau Viena.

Pentru mai multe detalii: https://www.businessmagazin.ro/actualitate/emil-boc-scrie-istorie-la-cluj-napoca-asa-ceva-nu-s-a-mai-intamplat-20055084