Nod intermodal si parcare de 300 de locuri
De asemenea, Primarul General a mai explicat ca noua artera, care va avea aproximativ 6 km, va avea cale dubla de tramvai, 2 benzi de circulatie pe sens, pista de biciclete (dublu sens, amplasată pe o sigura parte a arterei), trotuare si spatii verzi intre acestea si partea carosabila. Totodata, se va mai realiza si un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) precum si o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri. Primele lucrări vor fi de demolare.
Proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la Terminalul Tramvaiului 41, traversează intersecția cu Str. Brașov, se continuă cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi și se termină la intersecția cu Centura Municipiului București, într-un nod intermodal. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate.
Este important de mentionat ca proiectul propus se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești care se afla sub coordonarea CNAIR, prin care se realizează legătura cu Centura București.
Date proiect
Procedurile de realizare a acestui obiectiv de investitii au fost demarate la începutul anului 2018, iar in luna iunie a aceluiasi an a fost incheiat contractul intre Primăria Municipiului București și Compania Municipală Dezvoltare Durabilă, pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului tehnic de execuție.
Trei luni mai tarziu, in septembrie 2018, la propunerea Primarului General, Gabriela Firea, consilierii generali au aprobat proiectul de Hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii Penetratie Prelungirea Ghencea – Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea.
(Noii indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții Prelungirea Ghencea au fost necesari ca urmare a refacerii studiului de fezabilitate în acord cu noile condiții prevăzute atât în Masterplanul pentru transport și trafic al Municipiului București, cât și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov).
In luna ianuarie 2019, a fost aprobat in Consiliul General culoarul de expropriere necesar realizării obiectivului de investiții, au fost aprobate proprietățile necesare pentru a fi expropriate, dar și valoarea acestora. Sumele pentru primele 50 de imobile au fost consemnate în conturi.
In martie 2019, pentru accelerarea lucrarilor, Primăria Capitalei a transmis, cu titlu gratuit, către Ministerul Transporturilor – CNAIR, documentația tehnică, parte a studiului de fezabilitate, pentru realizarea lucrărilor la intersecția cu Șoseaua de Centură, iar o luna mai tarziu a fost emisa autorizatia de construire. In iunie 2019, Primaria Capitalei a primit oferta pentru executia lucrarilor de la Trustul de Clădiri Metropolitane București.