Împreună cu proiectantul desemnat de Guvern, firma Consitrans SRL București, s-a stabilit la pas traseul rutei ocolitoare.Era unul impunător: 12 poduri (dintre care unul peste râul Suceava), 2 pasaje peste calea ferată, 4 viaducte cu o lungime de 13,17 km.
După aprobare, cei de la Ministerul Transporturilor (MT) a fost modificat proiectul, MT fiind titularul investiției, iar Municipiul Suceava beneficiarul, fiind scurtată de la 13,17 la 12,4 km.Au fost făcute modificări la intersecții și poduri (inclusiv sensul giratoriu de la zidul morții).
”Felicitări tuturor celor care au contribuit la această lucrare măreață (fără a exagera) pentru orașul nostru.. Doamne ajută să le facem și pe celelalte: Ruta alternativă Suceava-Botoșani (la care este ridicat podul) si Ruta ocolitoare nr.2, pe varianta Cumpăratura-Ipotești-Tișăuți-Salcea DN29, spre Botoșani (la care lucrăm, împreună cu Banca Mondiala, pentru obținerea finanțării).”, a declarat Ion Lungu, Primarul municipiului Suceava