Tot pe primul loc se clasează şi în ceea ce priveşte gradul de apreciere al activităţii administraţiei în domeniul urbanismului, cu un nivel de apreciere de peste 80%.
Cu un grad de apreciere de 84%, Oradea se clasează, de asemenea, pe primul loc în ceea ce priveşte serviciile administrative în sprijinul oamenilor, iar Cluj Napoca pe doi cu 69%.
În ceea ce priveşte starea străzilor, Oradea se plasează pe primul loc cu un grad de mulţumire al locuitorilor ei de 76%. Satisfacţia faţă de spaţiile publice este determinantă pentru satisfacţia privind locuirea în oraş, Oradea fiind pe primul loc cu un grad de satisfacţie de 88%.
La alte capitole, Oradea se plasează pe locul doi, în general după Cluj-Napoca. Satisfacţia locuirii în urban este mai mare doar în Cluj-Napoca (97%), Oradea (96%), urmată de Alba Iulia (95%).
Alt aspect priveşte transportul urban, doar opt oraşe înregistrează valori de satisfacţie de peste 70%, iar în trei dintre acestea mulţumirea depăşeşte 80% din totalul celor chestionaţi: Cluj-Napoca (88%), Oradea (82%) şi Braşov (81%).
La serviciile de sănătate, Oradea este depăşită doar de Iaşi (70%), pe locul doi, la egalitate, se află Oradea şi Drobeta-Turnu Severin (67%), urmate de Alba Iulia (66%) şi Cluj-Napoca (66%).
La facilităţi sportive, Oradea se clasează tot pe locul doi cu 79%, după Cluj-Napoca (83%), la fel ca şi la facilităţile culturale oferite, clujenii au un grad de mulţumire de 88%, iar orădenii pe locul doi cu un grad de mulţumire de 85%.
Potrivit barometrului, în ceea ce priveşte disponibilitatea magazinelor, Oradea este pe locul doi cu un grad de mulţumire de 89%, după Drobeta Turnu-Severin (95%).
În ceea ce priveşte percepţia cetăţenilor asupra siguranţei în spaţiile publice, Clujul este pe primul loc cu un grad de satisfacţie de 87%, iar Oradea pe locul doi cu un grad de satisfacţie de 86%.
Sondajul este reprezentativ la nivel naţional pentru mediul urban, cu o marjă de eroare statistică de +/-1% pentru un interval de încredere de 99%. Colectarea datelor s-a realizat în sistem mixt: telefonic şi faţă în faţă. Perioada de colectare a datelor a fost 1 iulie -15 august.
Barometrul urban a fost realizat în cadrul proiectului „Elaborarea politicii urbane ca instrument de consolidare a capacităţii administrative şi de planificare strategică a zonelor urbane din România”, derulat de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei cu sprijinul Băncii Mondiale în cadrul unui acord de asistenţă tehnică. AGERPRES/(AS – autor: Eugenia Paşca, editor: Irina Poenaru, editor online: Gabriela Badea)
Sursa: www.agerpres.ro