Organizația noastră vă va aduce în atenție în perioada următoare o serie de articole pe tema achizițiilor centralizate, cu scopul de a sprijini buna informare a tuturor entităților interesate de acest subiect.
Vă prezentăm de această dată modelul austriac – Agenția Federală de Achiziții Centralizate (BBG).
Până în 2001, achizițiile publice din Austria se făceau descentralizat, fiecare autoritate contractantă fiind implicată direct în procedurile de achiziție. Printr-o reformă administrativă cuprinzătoare în 2001, Guvernul Austriei a decis să îmbunătățească eficiența achizițiilor publice și să reducă cheltuielile publice. Reducerea costurilor administrative, optimizarea condițiilor de achiziție și cel mai bun raport calitate-preț au fost scopurile principale ale restructurării.
Detaliile modului de operare al BBG le puteți găsi în acest articol: http://anap.gov.ro/web/achizitiile-centralizate-anap-prezinta-modele-de-bune-practica-din-ue/.
Pentru mai multe informații privind inițiativa de înființare a UCA locale, nu ezitați să contactați Asociația Municipiilor din România la adresa amr@amr.ro sau echipa de implementare a Proiectului la adresa ucalocale@ro.ey.com.
AA 010455-001