Primăria Braşov a pus în funcţiune un sistem self-service, prin intermediul căruia cetăţenii pot să depună documente, să solicite eliberarea unor acorduri şi autorizaţii sau pot face plata taxelor, impozitelor şi a amenzilor.
Implementarea acestui sistem are loc în cadrul unui proiect care a avut ca scop simplificarea furnizării serviciilor către cetăţeni şi mediul de afaceri prin implementarea unor soluţii informatice inovative.
Funcţionarul electronic este amplasat la intrarea în clădirea instituţiei, are un meniu simplu şi intuitiv, care face utilizarea facilă, are un cititor de carte de identitate, un inscriptor şi cititor de coduri de bare, un scanner intern pentru documente şi un POS pentru realizarea plăţilor electronice.
Cu ajutorul acestuia, braşovenii vor putea plăti taxe, impozite şi amenzi, vor putea să depună anumite documente şi să solicite eliberarea unor acorduri şi autorizaţii.
Angajaţii de la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, vor prelua, la o anumită oră, din terminal, actele depuse de cetăţeni, acestea fiind totodată scanate şi ataşate la numărul de înregistrare.
Practic, documentele merg şi pe fluxul electronic către primărie, şi fizic, fiind descărcate şi preluate, a precizat sursa citată. Funcţionarul electronic a fost realizat în cadrul unui proiect mai amplu, demarat în 2018, cu o valoare totală de 2,8 milioane de lei, din care 2,2 milioane de lei ca finanţare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA).
Tot în cadrul acestui proiect, primăria va pune gratuit la dispoziţia braşovenilor 1.000 de semnături electronice.
Prin implementarea acestui proiect, municipalitatea braşoveană a reuşit să îşi dezvolte serviciile electronice pe care le oferă cetăţenilor, prin implementarea de noi soluţii tehnice şi servicii furnizate online către cetăţeni.