Proiectele vizează modernizarea suprafeței carosabile, a suprafeței pietonale, crearea de piste de biciclete, modernizarea spațiilor verzi, plantarea de arbori maturi și arbuști ornamentali cu grad ridicat de retenție a CO2, modernizarea și crearea de noi stații de autobuz, crearea de stații de închiriere a bicicletelor, achiziționarea de autobuze ecologice, de biciclete în sistem de bike-sharing, modernizarea și extinderea rețelei de iluminat public stradal, dotarea zonelor cu mobilier urban, implementarea unui sistem inteligent de management al traficului, modernizarea semafoarelor și crearea de noi intersecții și treceri de pietoni semaforizate, sistem de monitorizare video, construirea unei autobaze moderne la Hășdat (cu stații de încărcare pentru autobuzele hibrid).
Vor fi achiziționate 13 autobuze ecologice, de tip hibrid, 188 de biciclete pentru închiriat, 6 stații de închiriere. Vor fi create piste de biciclete, vor fi modernizate trotuarele și zonele pietonale. 99 de arbori maturi și 78 de arbuști ornamentali, cu grad ridicat de retenție a dioxidului de carbon, se vor planta în zonele cuprinse în aceste coridoare (Coridorul Central și de Est), urmând ca numărul lor să crească odată cu semnarea contractului pentru Coridorul de Vest.
Dan Bobouțanu, primarul municipiului Hunedoara, declară:
„Sunt cele mai importante proiecte, ca valoare, dar și ca modernizare a municipiului Hunedoara, din cele 22 depuse la ADR Vest. Practic, prin implementarea acestor proiecte, Hunedoara se va schimba radical într-un termen foarte scurt. Vom merge pe două etape: licitația pentru proiectare și licitația pentru execuție. În acest moment suntem în faza în care scoatem la licitație proiectarea celor două coridoare, iar odată finalizate proiectele, trecem la scoaterea la licitație a execuției lor. Sperăm ca în cursul acestui an, sau cel târziu în prima jumătate a anului viitor, să începem lucrările.
A fost munca unei întregi echipe de a atrage această sumă foarte mare din fonduri europene și îi felicit încă odată pe toți cei care au lucrat pe această strategie, pentru că până la urmă este rodul muncii lor. În scurt timp vom semna și cel de-al treilea proiect, Coridorul de Vest, ce are o valoare de 10 milioane de euro”.
Despre cele două coridoare:
Coridorul Central
Proiectul presupune introducerea pistei de biciclete în dublu sens, pe strada Bucegi, între Bd. Traian și conexiunea cu pista de biciclete existentă, pe partea stângă a străzii în sensul de mers spre Bd. Traian și continuându-se până în Bd. Dacia. De asemenea, va fi introdusă pistă de biciclete pe Bd. Dacia, se vor reamenaja spațiile pietonale, unele dintre acestea urmând a fi transformate în zone pietonale urbane. Va fi introdusă o pistă de biciclete în dublu, între intersecția străzii Mihai Viteazul cu strada Avram Iancu, în zona Sanitas. Se va moderniza și spațiul pietonal existent aici lângă clădirile de blocuri, acest spațiu fiind transformat în principala zonă de trafic pietonal, în detrimentul trotuarului existent de la marginea parcărilor.
În zona parcării Kaufland se reorganizează trotuarul existent, urmând a fi pavat cu piatră naturală sau pavaj colorat.
Și în zona Altex, la intersecția străzilor Avram Iancu și 22 Decembrie, va fi introdusă o pistă de biciclete și se modernizează zona pietonală de lângă blocurile de locuințe, fluxul pietonal fiind condus către această zonă. Și între strada Ion Creangă și Bd. Corvin se va crea o pistă de biciclete. Și pe segmentul dintre Bd. Corvin și Bd. Republicii va fi introdusă o pistă de biciclete în dublu sens.
Vor fi achiziționate 3 autobuze electrice de tip hibrid. Nu mai puțin de 9 stații de autobuz existente vor fi modernizate, iar una nouă va fi construită la intersecția Bd. Dacia cu Bd. Covin. Stațiile care vor fi modernizate sunt: Dacia nr. 38 (tur-retur), Dacia nr. 20 (tur-retur), Str. Mureșului (Artima), Bd. Dacia (bloc G3 tur-retur), Bd. Dacia (Hotel Rusca tur-retur), Str. Ion Creangă (Gambrinus) și Bd. Dacia – Bd. Corvin.
În cadrul proiectului se va implementa sistemul de închiriere a bicicletelor (bike-sharing), cu amplasarea a șase stații de închiriere automată a bicicletelor, cu o capacitate totală de 268 de locuri de andocare a bicicletelor și o flotă de 188 de biciclete. Un sistem de e-ticketing va fi implementat, iar sistemul de semaforizare existent va fi modernizat, urmând ca intersecția Str. Ion Creangă – Bd. Dacia să fie semaforizată. Vor fi semaforizate următoarele treceri de pietoni de pe Bd. Dacia: trecerea de pietoni de la Parcul Tineretului, trecerea de pietoni de la Hotelul Rusca, trecerea de pietoni de la Parcul Central. Vor fi modernizate semafoarele existente în următoarele intersecții: Bd. Dacia – str. Bucegi – str. Mureșului; Bd. Dacia – str. Mihai Viteazul; Bd. Dacia – str. Avram Iancu; Bd. Dacia – Bd. Corvin; str. Aurel Vlaicu – str. Victoriei/str. Revoluției; str. Aurel Vlaicu – str. Bicaz.
Patru noi camere video pentru supraveghere vor fi montate în următoarele puncte: str. Aurel Vlaicu – str. Bicaz, Bd. Dacia – str. Mihai Viteazul, Bd. Dacia – sensul giratoriu Hotel Rusca, Bd. Dacia – str. Ion Creangă.
Coridorul de Est
Acest coridor vizează străzile Buituri, Eroilor și Mureșului (tronsonul dintre str. Eroilor și Mihai Viteazul), însă prin impactul intervențiilor, sunt acoperite și și străzile: Bd. 1848, Al. Vlahuță, Gheorghe Lazăr, Viorele, Trandafirilor, Pictor Luchian și Victoriei.
Pe străzile Buituri, Eroilor și Mureșului va fi modernizată infrastructura: suprafața carosabilă, trotuarele și aliniamentele de spațiu verde.
Aleea Ciprian Porumbescu va fi modernizată și transformată într-o zonă urbană atractivă pentru tineri, dotată cu mobilier urban și o rețea de iluminat public pietonal. Scările de la Poliție vor fi modernizate, zona urmând a fi transformată și dotată cu mobilier urban și o rețea de iluminat public pietonal. De asemenea, scările de la Izvor – Școala 3 vor fi modernizate.
Intersecția străzilor Pictor Luchian și Victoriei va fi amenajată cu girație, pentru a putea extinde traseul nr. 2 de autobuz, astfel încât aceasta să poată deservi călătorii până la stația Spital Municipal, fără a fi necesară reorganizarea ulterioară a traseului.
Stațiile de autobuz de pe traseul menționat vor fi modernizate prin introducerea de stații inteligente de călători. Acestea vor fi prevăzute cu acces gratuit la Internet (wi-fi gratuit), senzori de proximitate, senzori de mediu, iluminat LED, panouri de informare, aplicații privind călătoriile sistem energetic bazat pe panou solar și sistem de stocare a energiei, spoturi USB pentru încărcare a telefoanelor, camere video de monitorizare etc. Sunt cuprinse în acest proiect 12 stații de autobuz. Tot în sfera transportului public de călători, va fi implementat un sistem de e-ticketing, sistemul informatic de management al flotei și de informare a pasagerilor în timp real în stațiile de autobuz.
Și pe Coridorul de Est se vor moderniza intersecțiile semaforizate prin înlocuirea semafoarelor cu unele LED de ultimă generație, introducerea de semafoare pentru bicicliști, semafoare de tip „prim vehicul” etc.
Se va moderniza semaforizarea din intersecțiile Bd. 1848 cu străzile Alexandru Vlahuță și Gheorghe Lazăr/Viorele. Se introduce semaforizare în intersecția Bd. Dacia cu str. Buituri.
Sistemul de monitorizare video va fi extins cu alte 11 camere de supraveghere. Vor fi achiziționate 10 autobuze hibrid pentru încurajarea utilizării transportului în comun în această zonă. Pietonii vor fi protejați prin amplasarea de bolarzi la marginea trotuarelor.